ScoaladeAntreprenoriat

Vrei sa iti deschizi un magazin online? Iata care sunt primii pasi de facut.

MAgazin online

Deschiderea unui magazin online este o idee de business care a inceput sa atraga tot mai multi tineri din Romania. Avantajele sunt multiple, de la investitia initiala redusa (in cele mai multe cazuri) la faptul ca poate fi gestionat de o singura persoana, indiferent unde se afla (cu conditia de a avea acces la internet). Totodata, prezenta online asigura vizibilitate catre toate categoriile de public, din tara sau din strainatate, atata timp cat magazinul online este promovat corespunzator.

Inainte de a cere unui programator sa va conceapa site-ul comercial propriu-zis, fiti sigur ca puteti bifa urmatoarele conditii:

1. Ati ales un domeniu profitabil

Pe internet puteti pune spre vanzare orice serviciu sau produs, insa asta nu va garanteaza cumpararea lui. Daca aveti de la inceput o idee despre ce ati vrea sa comercializati, realizati o cercetare amanuntita pe Google, faceti o lista cu cel putin 20 de magazine deja existente si cu informatii relevante despre fiecare dintre acestea (calitate si varietate produse, preturi, modalitate de plata, servicii de transport). Astfel va veti da seama daca aveti „loc” pe piata, adica daca puteti aduce ceva in plus cumparatorilor care sa-i faca sa aleaga magazinul dumneavoastra in locul celorlalte.

Un astfel de avantaj competitiv poate fi constituit de un pret mai mic, de calitatea crescuta a produselor, de comercializarea unui singur tip de produs (exemplu: tricouri de dama cu imprimeu floral) sau chiar de alegerea unui design inedit al site-ului, potrivit pentru publicul dumneavoastra.

Este bine sa tineti cont de faptul ca in Romania tendinta actuala este spre magazinele online destinate publicului feminin, fie ca vorbim despre magazine de haine si incaltaminte sau despre magazine de sanatate, jucarii, cadouri etc. Vanzarea de electronice, electrocasnice si produse IT in Romania nu este recomandata, deoarece competitia este crescuta, iar profitul pe produs este minim.

2. Ati contactat cel putin un distribuitor

In functie de domeniul de activitate, contactarea distribuitorilor se poate face online, participand la targuri si expozitii specifice sau mergand direct la magazinele acestora. Preferabil ar fi ca acestia sa aiba sediul in apropierea zonelor unde locuiesc potentialii dumneavoastra clienti, deoarece acest lucru minimizeaza timpul si resursele financiare destinate transportului.

3. V-ati informat cu privire la legislatia comertului online

Inainte de orice, un magazin online trebuie sa fie operat de catre o persoana juridica. Acest lucru inseamna ca este nevoie fie sa va deschideti o firma (SRL, SRL-D, SA etc.) sau o intreprindere individuala, fie sa va inregistrati ca persoana fizica autorizata.

Trebuie, totodata, sa va inregistrati ca operator de date cu caracter personal la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. De asemenea, daca va deschideti o firma, este recomandat ca in actul constitutiv al acesteia sa fie adaugat codul CAEN 4791 – Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet. Acest lucru se poate face direct la Registrul Comertului sau online, dupa ce va faceti cont pe adresa www.portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/ONRCPortal.portal. Indiferent de situatie, datele de identificare ale persoanei juridice trebuie sa fie afisate pe site, precum si un link catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului.

Dupa ce treceti de aceasta etapa, site-ul poate deveni activ, iar dumneavoastra puteti incepe promovarea lui. In acest sens este esential sa utilizati SEO (Search Engine Optimization), care face ca potentialii clienti sa va gaseasca mai usor cautandu-va pe Google sau pe alte motoare de cautare.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION