ScoaladeAntreprenoriat

„Vinexpert” sau cum sa faci bani dintr-un hobby

vin

Vinexpert a fost preluat de catre Florin Bejan in anul 2009, pe vremea cand afacerea numara numai doua magazine. In prezent, Vinexpert are o retea care numara sase magazine, iar vanzarile sunt de peste 12.000 de sticle de vin premium pe luna.

Dupa o investitie de aproape 200.000 euro intr-un wine bar de pe Calea Victoriei, Florin Bejan spune ca se asteapta ca afacerea Vinexpert sa atinga in 2015 o cifra de afaceri de 2 milioane de euro, cu 40% mai mult decat atunci cand a preluat-o, in anul 2009.

Produsele comercializate de Vinexpert provin de la circa 100 de podgorii din strainatate, dar si de la 20 de podgorii din Romania. Cele mai cautate soiuri de vin sunt Sauvignon Blanc, roze din regiunile Provence si Languedoc, vinuri rosii din Franta, Argentina si Chile.

Florin Bejan spune ca, din fericire, daca inainte se considerau vinuri bune doar cele care proveneau de la Dealu Mare, acum gasesti vinuri de buna calitate peste tot.

Romania are in prezent circa 180.000 de hectare de vita de vie plantata, acelasi numar ca Chile, dar cea mai mare problema in industria vinului din Romania este fragmentarea mare a parcelelor.

O alta problema deloc de neglijat este lipsa consecventei celor care produc vinuri. Spre exemplu, un producator din regiunea Provence face vinuri de aceeasi calitate de 250 de ani, in aceeasi familie, asadar este o afacere de familie. In Romania nu se poate vorbi despre asa ceva, in special datorita perioadei de comunism cand nu se punea accentul pe calitate, ci pe cantitate. Trebuia sa se produca un volum cat mai mare.

Interesant este ca, de-a lungul timpului, comportamentul consumatorului s-a schimbat, oamenii fiind mult mai educati, chiar daca unele persoane inca vin si intreaba ce fel de vin ar trebui sa cumpere pentru a se potrivi unui anumit meniu.

O veste buna pentru piata de vin din Romania vine de la tinerii din ziua de azi. Acestia prefera din ce in ce mai mult vinul in detrimentul berii, totul pentru a se deosebi de alte categorii de tineri de aceeasi varsta.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION