ScoaladeAntreprenoriat

Sfaturi utile pentru antreprenorii aflati la inceput de drum

antreprenor

Care sunt primele cuvinte care iti vin in minte atunci cand spui antreprenor? Probabil ca „esti propriul tau sef” si „iti faci programul asa cum vrei tu”, dar multe persoane uita ca a fi antreprenor inseamna mult mai mult.

Pentru a fi antreprenor trebuie in primul rand sa iti doresti sa risti, intrucat nu toate startup-urile vor fi un succes; sa ai vointa sa inveti continuu si, nu in ultimul rand, sa poti fi disponibil mereu pentru afacere. Cei care muncesc in programul standard 9 – 18 isi doresc sa aiba un program flexibil, dar pentru antreprenori acest program se traduce prin munca dimineata, la pranz, seara si nu sunt putine dati in care trebuie sa iti intrerupi weekendul pentru a rezolva o problema aparuta din senin.

Dar toate acestea merita, mai ales cand stii ca o faci pentru compania ta. Si daca asta nu te motiveaza indeajuns, poate ar fi o idee buna sa te gandesti la aceasta vorba: daca nu muncesti pentru visul tau, o sa muncesti pentru visul altcuiva.

Ai grija de angajatii tai

Intr-o firma abia infiintata, cheia succesului o reprezinta in mare masura calitatea personalului angajat. Intr-o firma mica oamenii trebuie sa le faca pe toate si trebuie sa le faca profesionist, de aceea este necesar sa angajezi persoane dornice de a invata ceva nou mereu, serioase si muncitoare. In plus, incearca sa gasesti oameni care au pasiune sincera pentru ceea ce fac, pentru ca atunci cand faci un lucru din placere o faci cu drag, profesionalism si asta se va vedea in rezultatul final.

Studiaza bine concurenta si alege sa te „bati” cu cel mai puternic

Odata intrat in afaceri vei avea de infruntat alte firme, concurenta. Daca tot e sa te lupti pe piata cu acestia, alege sa o faci cu cel mai puternic. De ce? Deoarece pentru a reusi nu este nevoie sa investesti toti banii in publicitate sau sa oferi preturi foarte mici. Pentru a avea sanse de castig trebuie sa iti studiezi foarte bine adversarul si sa ajungi sa ii cunosti punctele forte si cele slabe. Trebuie sa profiti de punctele lui slabe si sa aduci ceva nou in acel domeniu, ceva inovativ. Bineinteles, daca, spre exemplu, vrei sa deschizi un magazin chiar langa un lant international, probabil ca vei avea sanse minime de reusita, dar ideea este sa tintesti sus si sa inveti din greselile tale si ale celorlalti.

Concentreaza-te pe ceea ce te face unic

Trebuie sa te concentrezi pe acele aspecte care te fac unic si care pot face diferenta intre firma ta si concurenta. Daca te gandesti sa incerci sa oferi toate produsele si serviciile pentru toti oamenii, aceasta abordare te va distrage si este posibil chiar sa iti faca imposibila atingerea obiectivelor propuse.

Nu stabili preturi foarte mici pentru serviciile sau produsele tale

Atunci cand esti la inceput nu merge ideea ca practicarea unor preturi mici reprezinta cheia succesului. Pentru a te dezvolta ai nevoie de bani, iar pe acestia nu ii poti avea daca alegi aceasta politica. Plus ca este posibil ca, din cauza lipsei tale de vizibilitate, clientii sa nu iti cunoasca numele firmei si sa fie reticenti in a cumpara produse de la tine. Prefera sa dea cativa lei in plus si sa cumpere de la o firma pe care deja o cunosc. Asadar, cel putin in faza de inceput, nu te gandi la strategia preturilor mici.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION