ScoaladeAntreprenoriat

Sfaturi utile pentru tinerii antreprenori de la Neil Patel

neil patel

Recent numit de presedintele Obama unul dintre cei mai buni 100 de antreprenori sub 30 de ani, Neil Patel a venit la Bucuresti cu ocazia GPeC, un eveniment dedicat comertului electronic din Romania. Cofondatorul CrazyEgg, Hello Bar sau KISSmetrics, care ajuta companii precum Amazon, NBC sau Viacom sa isi creasca veniturile, Neil Patel este considerat de Forbes US unul dintre primii 10 specialisti in marketing online. Experienta sa in eCommerce ii permite sa ofere sfaturi pretioase despre cum poti creste o companie in acest domeniu, de mare interes si pentru tinerii antreprenori romani.

6 sfaturi pentru comertul online

  • „Majoritatea oamenilor din eCommerce incearca sa faca cateva schimbari minore, dar eu incerc sa le dau cateva sfaturi despre cum pot sa creasca cu adevarat compania. De exemplu, adaugarea unui quiz inainte ca un client sa cumpere produsul – este o metoda neortodoxa pentru eCommerce care poate sa fie de bun augur”, explica tanarul antreprenor. Desi metoda pare greoaie, Neil Patel ii asigura pe cei care o vor folosi ca vor inregistra cresteri, fiindca metoda este testata de el.
  • A doua metoda ingenioasa pe care o propune Neil Patel este folosirea locului de unde este accesat computerul. „Am observat ca oamenii sunt mai receptivi la geotargetare”, explica el.
  • Apoi, clientii trebuie sa vada ca esti acolo pentru ei nu numai atunci cand au neaparat nevoie sa cumpere ceva. „Atunci cand ii ceri unui om sa cumpere de pe site-ul tau, este ca si cum l-ai cere in casatorie, este un angajament pe termen lung. Daca ajungi sa ii cunosti pe oameni, le trimiti emailuri, povestesti despre aceste lucruri pe blog, atunci capata incredere”.
  • Clientilor ar trebui sa li se dea niste teme de rezolvat, spune Neil Patel, care explica faptul ca a observat ca atunci cand oamenilor li se dau sfaturi despre cum sa foloseasca, de pilda, produsul mai bine, dupa ce l-au cumparat, probabilitatea de a se intoarce si de a cumpara din acelasi loc este mai mare.
  • O alta idee este aceea de a sublinia numarul redus de produse ramase, insa la fel de important este si numarul de ore sau zile ramase pana cand oferta isi va pierde valabilitatea. „Daca arati cate produse au mai ramas, clientii tind sa cumpere mai repede pentru a nu le pierde”.
  • Antreprenorilor tineri le spune sa invete mereu din greseli, fiindca, inevitabil, acestea se vor produce. „Eu am facut multe greseli – de la faptul ca nu ma concentram pe un singur business, la faptul ca nu executam lucrurile suficient de repede sau ca nu am invatat din greselile altora”, recunoaste Neil Patel.

Blog vs. Facebook pentru promovarea online

Potrivit lui Neil Patel, sa renunti la blog in favoarea Facebook se poate dovedi o idee nu tocmai inspirata. Iata de ce:

  • Facebook ofera mult mai putina libertate in branding-ul paginii – poti customiza anumite aspecte ale paginii, dar nu ai control asupra culorilor, logo-urilor sau a layout-ului.
  • Facebook notes sunt mai slabe comparativ cu postarile pe blog – numarul persoanelor care citesc un note este mult mai mic decat al celor care citesc o postare pe blog.
  • Facebook detine continutul – bineinteles, poti descarca si salva ceea ce postezi pe Facebook, dar de ce sa consumi atat de mult timp cand ai putea avea continutul direct pe blogul tau.
  • Lipsa SEO – optimizarea SEO in Facebook este destul de greu de controlat. Pe de alta parte, un blog iti ofera libertate deplina.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION