ScoaladeAntreprenoriat

Produsele bio – o idee de afacere in familie

Produse bio

Interesul crescut pentru produsele bio si dorinta oamenilor de a consuma alimente cat mai naturale a inceput sa fie punctul de pornire pentru numeroase ’’afaceri bio’’, in care legumele si fructele cultivate in mod natural sunt vandute clientilor din marile orase. O astfel de idee de afaceri, compania ’’Nutrivega’’ a aparut ca urmare a acestei tendinte, in crestere, de a consuma produse sanatoase si crescute in mod natural.

Afacerea cu ’’legumele crescute responsabil’’, in curs de certificare bio, apartine unor tineri antreprenori din Bucuresti, care s-au gandit sa exploateze beneficiile unui pamant curat si a practicilor agricole ca acum sute de ani. Astfel, cei trei tineri au pornit o afacere intr-un sat din judetul Vaslui, locul de origine al bunicilor lor. Care a fost motivatia lor si de ce au considerat ca un astfel de business le poate aduce profit?

In primul rand, cererea de alimente sanatoase pe piata este tot mai mare, insa oferta nu este la fel de diversificata. Odata ce si-au dat seama de acest lucru, cei trei antreprenori au inceput sa puna bazele unei ’’piete de legume online’’, avandu-i ca grup-tinta atat pe cei care isi doresc sa manance sanatos, cat si pe vegetarieni si persoanele cu anumite alergii si intelerante.

In al doilea rand, faptul ca ferma este localizata departe de Bucuresti, intr-un satuc din Vaslui, este un avantaj din punct de vedere financiar pentru cei trei antreprenori: un risc mai mic de a-si pierde investitia, bani mai putini pe teren si pe produsele contra daunatorilor.

Initial, planul tinerilor antreprenori a fost sa isi vanda legumele in doua locatii fizice din Bucuresti, la Muzeul Taranului Roman si in Piata Regala din Bucuresti, dar si-au dat seama ca cele mai multe comenzi vin prin social media. Asa ca cei trei au investit intr-un site, de unde clientii isi pot comanda legumele si fructele proaspete. In fiecare sambata dimineata, clientii isi primesc comenzile, cu conditia sa faca cererea online pana miercuri seara.

Produsele oferite prin intermediul site-ului sunt crescute natural si netratate chimic, iar clientii pot cere atat produse individuale, cat si o comanda personalizata, ce cuprinde mai multe tipuri de legume: un cos ’’cu de toate’’ poate ajunge la 30-40 de lei, iar o comanda personalizata poate costa de la 30 de lei in sus, in functie de cantitatea si diversitatea produselor.

Investitia si posibilitatea obtinerii unor subventii

Investitia, inclusiv utilajele, o masina frigorifica si demersurile pentru certificarea fermei organice au insumat aproximativ 30.000 de euro.

De asemenea, cei care doresc sa isi deschisa o astfel de afacere pot beneficia de fonduri speciale pentru agricultura ecologica, atat de la stat, cat si de la Uniunea Europeana: subventii de 50% din valoarea taxei de inspectie si certificare si un sprijin financiar, care poate ajunge la 700 lei pe hectar. De asemenea, puteti obtine si subventii pentru irigarea terenurilor.

Asadar, o astfel de idee de business poate reprezenta atat o modalitate de a castiga profit, cat si un mijloc de a contribui la la dezvoltarea zonelor rurale si de a adauga o componenta social afacerii.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION