ScoaladeAntreprenoriat

Povestea de succes a arhitectilor care au ales sa vanda sucuri de fructe

startup

Dupa ce au terminat facultatea de arhitectura si au intrat in contact cu mediul profesional, Ruxandra (24) si Costin (28) s-au declarat dezamagiti si s-au hotarat sa gaseasca o alta modalitate de a castiga bani.

Cum s-a nascut afacerea cu sucuri naturale?

Ambii absolventi sunt adeptii unui stil de viata sanatos si, implicit, incearca sa consume alimente cat mai naturale, fara conservanti si coloranti. Aceasta pasiune comuna i-a facut sa se gandeasca la posibilitatea de a-si deschide o afacere impreuna, comercializand sucuri de fructe presate la rece. Dupa un an de planificari, din banii pusi deoparte, tinerii au reusit sa-si deschida primul business, „Vagonul cu Sucuri”, localizat intr-un hipermarket Auchan din Bucuresti.

Cum functioneaza afacerea „Vagonul cu Sucuri”?

Ideea afacerii este simpla: tinerii vand 10 tipuri de sucuri presate la rece, de la mixuri de fructe si legume, la sucuri tropicale, de ananas si kiwi. Momentan, afacerea are un singur punct de vanzare, situat in incinta unui hipermarket. Pe viitor, cei doi antreprenori planuiesc sa creeze si alte vagoane, atat in centre comerciale din tara, cat si pe litoral, in lunile de vara.

Cat au investit tinerii si cand vor obtine profit?

Investitia initiala s-a ridicat la 8000 de euro, bani pe care tinerii i-au economisit din colaborarile ca arhitecti. Acestia recunosc faptul ca investitia ar fi fost mult mai mare daca nu ar fi construit ei insisi standul-vagon, fara ajutor din exterior. In ceea ce priveste recuperarea investitiei, acestia estimeaza ca vor incepe sa obtina profit in a doua jumatate a anului 2016.

O piata in continua expansiune

Cererea pentru produse sanatoase este in continua crestere, deoarece din ce in ce mai multi oameni incep sa fie interesati de un stil de viata sanatos, de dietele de detoxifiere, de curele cu fructe si legume. In Romania, acest trend a ajuns destul de tarziu, insa piata este in expansiune, iar majoritatea celor interesati sunt persoane cu varsta sub 40 de ani.

Daca vrei sa afli mai multe despre afacerea „Vagonul cu Sucuri”, poti citi despre asta pe blogul Ruxandrei (accesibil aici).

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION