ScoaladeAntreprenoriat

Povestea brandului Ecco in Romania – cum a devenit un medic antreprenor?

ecco

Multe persoane incep o activitate antreprenoriala din necesitate sau din cauza ca nu au destui bani. Totusi disperarea nu este o buna motivare pentru a deveni antreprenor, deoarece daca ne aflam intr-o situatie dificila este mai usor sa gresim. De aceea este indicat sa iti pastrezi locul de munca actual si sa incerci in paralel sa iti deschizi o afacere. Cu timpul, daca totul merge conform asteptarilor, poti renunta la job si sa te concentrezi numai pe business-ul dezvoltat de tine.

Chiar daca vor fi persoane care iti vor spune ca nu poti face bine doua lucruri in acelasi timp, important este sa stii ce vrei, sa muncesti mult si vei reusi. Iata mai jos povestea unui om care a avut succes din acest punct de vedere si care a adus in Romania unul dintre cele mai cunoscute branduri de incaltaminte din lume: compania daneza Ecco.

Victor Tighinean este de profesie medic chirurg si este persoana care a adus in Romania cunoscutul brand Ecco. Totul a inceput inca de pe vremea rezidentiatului, atunci cand a decis sa infiinteze o afacere in retailul de incaltaminte de import, ca francizat al companiei Ecco. Ideea a prins contur atunci cand Victor Tighinean a realizat ca nisa de incaltaminte sanitara nu era acoperita, iar franciza Ecco s-a potrivit numai bine pe intentiile acestuia.

In prezent, reteaua a ajuns la 25 de magazine, iar Bucurestiul are cele mai multe unitati deschise: 11. Pe viitor se doreste inaugurarea a inca 2 magazine, unul in Timisoara iar celalat tot in capitala. Asa cum era de asteptat, vesti bune pentru cifra de afaceri vin din mediul online. Comenzile plasate in 2014 au atins suma de 700.000 euro, iar anul acesta se asteapta vanzari de circa 1 milion de euro. De asemenea, se asteapta o crestere pe pana la 25% pentru cifra de afaceri obtinuta atat din magazinele fizice, cat si in cel online, ajungandu-se la 30 milioane lei. Conform datelor de la Ministerul Finantelor, profitabilitatea companiei a inregistrat anul trecut o importanta crestere, de la 300.000 lei la 1,18 milioane de lei.

Cu patru ani in urma, Ecco a preluat operatiunile locale, iar Victor Tighinean a ramas la conducerea firmei.

Magazinele de incaltaminte Ecco sunt prezente in peste 50 de tari si au peste 17.000 de angajati, iar afacerea se afla pe locul trei in randul celor mai mari producatori de incaltaminte din lume, Ecco fiind, totodata, unul dintre cei mai mari producatori de piele din lume.

Sursa foto: www.shirleychen.com

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION