ScoaladeAntreprenoriat

Incepe un business dintr-o pasiune – magazinul Himalaya

Magazinul Himalaya

Magazinul Himalaya din Bucuresti, specializat pe echipamente de munte, a inceput in anul 1990 ca o aventura. David Neacsu, patronul magazinului Himalaya, a fost unul dintre primii antreprenori din tara. De-a lungul timpului, Himalaya a ajuns sa fie unic importator al renumitului brand Mammut in Romania.

Pasiunea antreprenorului pentru munte a dus evident la deschiderea acestui business. David Neacsu si-a inceput aventura in domeniul antreprenoriatului in anul 1990, imediat dupa Revolutie. A inceput mai intai cu producerea de rucsace de munte pe care le vindea apoi prin intermediul unor magazine partenere. A facut acest lucru cu scopul de a obtine banii necesari unei expeditii pe Himalaya, prima expeditie pe Himalaya a romanilor.

Dupa o perioada si-a deschis magazinul Himalaya, prima locatie fiind in centrul comercial Unirea. Problemele au aparut insa destul de curand pentru tanarul antreprenor, iar acesta a fost nevoit sa paraseasca firma din cauza unui contabil.

David Neacsu isi aminte ca cineva ii spunea ca „Un client care pleaca cu un singur lucru din magazin, este un client pierdut”. Antreprenorul considera ca aceasta afirmatie este una adevarata deoarece tu, ca si vanzator, trebuie sa il faci pe client sa cumpere cat mai multe produse, sa creada ca are nevoie de ele, mai ales ca specificul companiei Himalaya este o nisa cu totul speciala.

Business-ul Himalaya a luat nastere in anul 1994, iar in anul 2014 a avut o cifra de afaceri de 3 milioane de euro si profit net de 420.000 euro. Are 28 de angajati pe care ii motiveaza printr-un salariu atractiv si timp liber. In functie de performanta, in afara de concediul obisnuit, antreprenorul le mai da cate o saptamana libera pentru a putea merge la schi impreuna cu gasca.

David Neacsu spune ca cea mai mare greseala este sa spui nu clientului. Daca ai o cerere imposibila din partea unui client, incearca sa gasesti o solutie, sa ii comanzi ceva similar, sa il convingi ca poate nu acela este produsul cel mai bun pentru el, etc. Important este ca clientul sa observe ca tu vrei sa ii vinzi ceva si ca incerci sa ii gasesti un produs adecvat nevoilor lui.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION