ScoaladeAntreprenoriat

Care este legislatia privind sediul unui SRL?

SRL

Infiintarea unui SRL presupune o serie de proceduri ce trebuie urmate pentru ca o viitoare societate sa functioneze in termeni legali. Denumirea firmei, capitalul social, specimenul de semnatura sunt cateva dintre aspectele pe care va trebui sa le rezolvati inainte de inceperea efectiva a activitatii in cadrul societatii. Insa, unul dintre elementele pe care le consideram a fi importante este si gasirea unui sediu si rezolvarea problemelor ce tin de inregistrarea acestuia la Registrul Comertului. De aceea, in acest articol vom detalia pasii privind stabilirea si inregistrarea unui sediu social pentru un SRL.

Pasul 1: Stabilirea unei locatii pentru sediu: aceasta poate fi intr-o cladire de birouri, apartament, casa sau doar intr-o anumita camera dintr-o cladire. In cazul ultimei situatii (doar o camera), trebuie sa furnizati autoritatilor anumite documente care sa dovedeasca faptul ca nicio alta societatea nu isi mai desfasoara activitatea in respectiva camera.

Pasul 2: Dupa ce ati stabilit locatia sediului, trebuie sa faceti dovada acestuia. In functie de modalitatea de intrare in posesie a spatiului, trebuie sa dispuneti fie de un contract de vanzare-cumparare, in cazul in care cumparati sediul si deveniti proprietar de drept, fie de un contract de închiriere sau unul de comodat, inregistrat la organele fiscale locale, conform Legii 181/1997.

Diferenta dintre un contract de inchiriere si unul de comodat o reprezinta faptul ca, in cazul celui din urma, chiriasul nu plateste proprietarului o anumita suma pentru chirie. De asemenea, contractul de inchiriere trebuie inregistrat la ANAF, in timp ce contractul de comodat trebuie legalizat la notar sau autentificat cu ajutorul unui avocat, primind data certa.

Pasul 3: Dupa ce intrati in posesia contractului care dovedeşte sediul social, in cazul in care nu sunteti proprietarul de drept al imobilului respectiv, trebuie sa mai depuneti la dosarul de infiintare al societatii şi copia contractului de vânzare-cumpărare (sau donaţie sau actul de retrocedare), prin care se dovedeste că cel ce închiriază sediul este chiar proprietarul imobilului.

De asemenea, ar trebui sa luati in calcul si cateva reguli care se aplica in functie de tipul cladirii in care ati ales sa aveti sediul:

  1. Astfel, dacă sediul social se stabileşte la sediul unui avocat, prin legea avocaturii, contractul nu poate depasi un an, iar in cazul in care sediul SRL-ului este intr-o cladire in care isi desfasoara activitatea si alte firme, spatiul in care activati va trebui mentionat in contract si va trebui sa obtineti o declaratie legalizata de nesuprapunere din partea proprietarului.
  2. In cazul unui bloc de locuinte, veti avea nevoie de acceptul asociatiei de locatari, dar si de acordul vecinilor din stanga, dreapta si de la etajele superior si inferior al blocului.
  3. Mai mult, si in cazul in care sunteti proprietarul sediului social in care doriti sa infiintati SRL-ul, veti fi nevoit sa încheiati un contract de comodat cu dumneavoastra.
  4. In cazul in care spatiul pentru sediul social a fost utilizat de o alta societate ca spatiu comercial, societatea respectiva trebuie sa isi schimbe sediul social. Daca nu se intampla acest lucru, trebuie solicitata radierea sediului vechii societati din Registrul Comertului.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION