ScoaladeAntreprenoriat

Fitness, nutritie si wellness, idei de afaceri pentru tineri

fitness

Daca, in strainatate, dependenta de fitness si stil de viata sanatos este un lucru deja comun, in Romania este o piata de afaceri in plina dezvoltare, din ce in ce mai atractiva pentru potentialii antreprenori. Conform unuei estimari realizate de ZF, romanii sunt dispusi sa plateasca intre 130 si 220 de lei pe luna pentru a lua parte la activitati sportive organizate, iar media lor de varsta s-a extins in ultimii cinci ani, ajungand la 20-65 de ani.

Piata salilor de fitness din Romania a inceput sa se contureze la inceputul anilor 2000, cand au intrat in joc operatori internationali. Majoritatea cluburilor de fitness mari s-au dezvoltat in capitala, insa incet-incet au inceput sa patrunda si in principalele orase din Romania.

Insa a pune pe picioare o sala de fitness de mari dimensiuni se poate dovedi o adevarata provocare. „O sala de fitness devine profitabila cand are un minim de 250-300 de metri patrati suprafata totala”, spune Cezar Gregoriev, fondatorul Swedish Business Club, companie specializata in consultanta pentru deschiderea de sali de fitness si vanzari de echipamente de fitness, citat de Ziarul Financiar.

„De asemenea, amenajarea spatiului pentru o astfel de sala si echipamentele costa in jur de 120-150.000 de euro, iar sala devine profitabila dupa doi ani-doi ani si jumatate”, informeaza acelasi interviu. Cu toate acestea, avem cateva exemple mai mult decat reusite de afaceri profitabile in aceasta zona, unele infiintate chiar de tineri antreprenori cu idei ingenioase. Se pare ca gasirea unei nise pe aceasta piata, care sa aduca ceva nou, inovator, este reteta succesului.

World Class Romania, lider de piata

Liderul de piata detasat pe piata vanzatorilor de activitati sportive este World Class Romania, cu o cifra de afaceri de aproape 37 de milioane de lei in 2013, potrivit topului realizat de Ziarul Financiar, bazat pe datele inregistrate la Registrul Comertului. World Class este cel mai extins lant de centre de fitness din Romania, avand peste 300 de angajati si peste 26 000 de membri. Compania se mandreste cu servicii la cele mai inalte standarde, mereu in pas cu noutatile din domeniul sportiv: „Compania se diferentiaza de celelalte sali de fitness din Romania, fiind tot timpul pionierii celor mai noi concepte de fitness, in exclusivitate in Romania (programele Les mills)”, aflam de pe pagina oficiala Worldclass.ro. De aici pare sa vina succesul care mentine acest operator in primul loc al topurilor din Romania.

Bodyshape Transformation Centre

Irina Alionte, 26 ani, si-a propus sa schimbe atitudinea fata de fitness in Romania, asa ca a deschis Bodyshape Transformation, un centru care imbina antrenamentele sportive cu nutritia si coachingul. Intr-un interviu acordat Forbes.ro, Irina dezvaluie originele afacerii sale. Ideea a pornit inca de cand era studenta in Marea Britanie, unde a inceput o afacere indrazneata: s-a gandit sa duca exercitiile fizice in spatiul non-conformist al clubului londonez.

„Tinand cont de faptul ca luminile sunt difuze, muzica este una motivationala, instructorul este pe scena de unde anima multimea, toate aceste elemente fac ca oamenii sa se simta mai putin judecati si mai putin intimidati decat intr-o sala de fitness obisnuita”, afirma antreprenoarea, membra a generatiei 30 sub 30.

„Club Cardio”, afacerea pornita astfel, a primit finantare si de la Guvernul Marii Britanii. La intoarcerea in Romania, alaturi de Justin Devonshire (care detinea un studio de fitness in Cipru), Irina Alionte a infiintat Bodyshape Transformation Centre, in urma unei investitii de 20.000 de euro. „El a venit cu partea tehnica, cu partea de experienta si am unit ceea ce aveam eu in Londra cu afacerea lui din Cipru”, declara Alina pentru Forbes.ro. Situata in nordul Capitalei, intr-o zona cu multe birouri, sala de fitness imbina sportul cu nutritia si coaching-ul.

Echipamente de fitness, solutii de sanatate si wellness de la Living Well

Incepand din ianuarie 2009, Living Well, companie infiintata in 2008 si membra a Global Eye Investments Group, a devenit distribuitor oficial al cunoscutelor echipamente de fitness TechnoGym, care vizeaza atat utilizatori privati cat si companii de profil sportiv. Gama variata de produse, care include echipamente de fitness, aplicatii software si alte servicii, face ca Techno Gym sa fie unic pe piata romaneasca.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION