ScoaladeAntreprenoriat

Doi frati si un business de succes in panificatie

panificatie

La inceputul anului 2001, doi frati din judetul Arges au hotarat sa-si deschida o firma in domeniul panificatiei. Valentin si Emil Ancuta au inceput sa livreze croissante si strudele, iar in momentul de fata produsele lor sunt prezente in 15.000 de magazine din tara si in 80% dintre retelele internationale (Metro, Carrefour, Auchan, Profi).

Valentin Ancuta isi aminteste ca totul a pornit in anul 1992 cu o masuta portabila, locatia fiind intr-o statie de autobuz, apoi au ajuns la un chiosc. Dupa ce au deschis mai multe chioscuri, urmatorul pas a fost firest: extinderea. Astfel, fratii au ajuns sa detina un depozit angro si o firma de distributie.

Derpan detine acum in portofoliu produsele Brandy (croissante, briose), Maxx (snacksuri) si 10 o’clock (strudel). De asemenea, compania realizeaza si produse sub marci private, pentru retelele de magazine (30% dintre vanzarile anuale merg catre aceste magazine).

Afacerea Derpan a fost pusa pe picioare cu o investitie de aproximativ 100.000 euro si 30 de persoane. Derpan si-a dezvoltat cu adevarat liniile de productie odata cu investitia de 2,5 milioane de euro din perioada 2007-2008. Investitia si-a spus cuvantul, Derpan avand anul trecut afaceri de 26,6 milioane de euro.

In prezent, fabrica din localitatea Smardan (judetul Galati) produce 2,5 milioane de bucati si estimeaza o crestere a productiei, deoarece se investeste intr-o noua linie de productie care va dubla capacitatea fabricii.

Produsele care ies pe poarta fabricii ajung si in tari din Europa, printre care se numara Marea Britanie, Grecia, Bulgaria, Cehia si Ungaria. Acestea reprezinta cam 38% din cifra de afaceri, iar 80% din produsele care merg la export sunt sub brand propriu.

Intrebat de ce s-a hotarat sa devina antreprenor, Valentin Ancuta a spus: „Pentru ca nu ma pot imagina lucrand la stat sau intr-o companie multinationala”.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION