ScoaladeAntreprenoriat

Deschiderea unui retailer online de moda – Sfaturi si informatii utile

retail

Magazinele online de fashion au ajuns, in ultimii ani, la vanzari aproape la fel de mari ca magazinele din centrele comerciale. Acest lucru se datoreaza diversitatii produselor, precum si usurintei cu care clientii pot selecta si achizitiona articolele vestimentare. Pentru a lansa un retailer online in domeniul modei, trebuie sa tii cont de anumite aspecte:

  1. Ai nevoie de un plan de afaceri.

Cercetarea de piata este esentiala in dezvoltarea oricarei afaceri, deoarece astfel iti vei da seama daca exista potentiali cumparatori pentru produsele tale, cine sunt principalii tai competitori si cum trebuie sa te promovezi pentru a deveni vizibil. Planul de afaceri mai contine, pe langa cercetarea pietei: viziunea, strategia, resursele, analiza costurilor si investitiilor etc. Mai multe informatii si un model de plan de afaceri gasesti aici.

  1. Este indicat sa ai o experienta minima in comert.

Vei lucra direct cu furnizorii, prin urmare va trebui sa stii sa negociezi pentru a scoate cel mai bun profit. In moda, spre deosebire de alte nise, marjele de profit pot ajunge la 30-40%, asa ca este bine sa discuti cu mai multi furnizori inainte de a lua o decizie.

  1. Nu toate lumea are gusturile tale vestimentare.

Cu siguranta ti-ar placea sa comercializezi doar produse care-ti plac si pe care tu le-ai cumpara. Din pacate, aceasta strategie este rareori indicata in cazul magazinelor online de haine, iar subiectivitatea in alegerea modelelor sau culorilor poate insemna pierderi financiare majore.

  1. Ofera variante multiple de produs.

Gandeste-te ce conteaza pentru tine atunci cand vrei sa cumperi un produs vestimentar online. Pe langa pretul afisat, probabil ti-ar placea sa vezi o imagine cat mai clara cu produsul, sa fie disponibil in marimea ta si, eventual, sa poti alege dintr-o gama de culori. Existenta unui ghid de marimi este foarte importanta, deoarece principala cauza a returnarii hainelor cumparate online este nepotrivirea marimilor. Pentru ca utilizatorii sa navigheze cu usurinta pe site, poti oferi optiunea filtrarii in functie de culoare, marime, stil etc.

  1. Fii pregatit sa investesti in „intretinere” si promovare.

O afacere cu o platforma online de eCommerce presupune, pe langa costul platformei, si anumite investitii in promovare. Doina Vilceanu, Chief Marketing Office al unei agentii de eCommerce, considera ca bugetul de promovare nu poate fi mai mic de 500 de euro/lunar, iar un stoc potrivit de articole vestimentare ajunge la peste 5.000 de euro. Totusi, valoarea totala a investitiei depinde de anumiti factori, printre care se numara furnizorii, productia, stocul propriu, complexitatea si vechimea afacerii.

Daca, in urma lecturii acestui articol, te simti pregatit sa pui bazele unui astfel de business, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa obtii autorizatiile necesare pentru deschiderea magazinului online. In acest sens, gasesti aici un articol care te va familiariza cu legea comertului electronic.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION