ScoaladeAntreprenoriat

De ce sa tineti cont atunci cand lansati un magazin online de fashion?

e-commerce fashion

Magazinele online de fashion au din ce in ce mai mult succes printre consumatori, avand in vedere faptul ca vanzarile online tind sa le prinda din urma pe cele din magazinele din centrele comerciale, spre exemplu. Asadar, nu este de mirare ca tot mai multi antreprenori isi indreapta atentia catre acest tip de afacere.

Insa, spre deosebire de magazinele fizice, unde conteaza vizibilitatea lor si calitatea produselor, un retailer online pe segmentul de fashion ar trebui sa aiba in vedere si alte aspecte, precum calitatea site-ului, a promovarii sau marimea stocului de marfa.

Un element esential pentru un magazin online este gestionarea stocului. De cele mai multe ori, furnizorii nu va vor oferi produse intr-o varietate larga de dimensiuni sau culori. Asa ca ar trebui sa aveti in vedere ca produsele promovate pe site sa fie disponibile in 6-7 dimensiuni diferite si in mai multe variante cromatice.

Un alt element important este planul de afaceri. Acesta ar trebui sa includa o analiza de piata: care ar fi avantajele magazinului online in raport cu principalii competitori sau cum ati putea sa va promovati produsele intr-un mod mai avantajos.

Elemente de care sa tineti cont in constructia site-ului

Site-ul unui retailer online de fashion este, de fapt, ,,cartea sa de vizitaʼʼ. Asadar, acesta ar trebui sa fie bine pus la punct pentru ca cei care cumpara sa fie convinsi de calitatea produsului si sa nu fie reticenti in a achizitiona bunuri din mediul online. Pentru asta, investitia intr-un site ar trebui sa se concentreze pe elemente care vin in sprijinul consumatorului, precum calitatea imaginii, filtrarea cautarii produselor dupa cat mai multe criterii, afisarea produselor complementare.

De asemenea, tot mai multe magazine online isi adapteaza site-urile pentru a functiona pe dispozitivele mobile, creeaza imagini 360 sau video-uri si ofera posibilitatea clientilor de a deschide coletul la livrare.

Costurile pe care sa le aveti in vedere

Costurile deschiderii unui retailer de fashion online includ, pe langa costul platformei, un buget pentru stoc, promovare si plata altor furnizori.

Bugetul pentru promovare este esential pentru generarea unui trafic relevant pe platformele de e-commerce. Asadar, un buget de minimum 500 de euro lunar ar trebui alocat pentru activitatile de promovare. Costul unei platforme de e-commerce poate porni de la cateva zeci de euro, pentru un abonament lunar, dar poate ajunge si la cateva zeci de mii de euro. Apoi, pentru un stoc de produse de dimensiuni medii, bugetul ar putea ajunge undeva intre 5000 si 10000 de euro.

Alte cheltuieli depind de etapa in care se afla business-ul (daca este un start-up sau o afacere lansata deja de cativa ani).

Asadar, deschiderea unui magazin online nu este o afacere foarte simplu de condus, insa, cu putina experinta de business si un plan bine pus la punct, un retailer online de fashion poate ajunge sa aiba incasari la fel de mari ca ale unui magazin obisnuit dintr-un mall.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION