ScoaladeAntreprenoriat

Cum sa-ti optimizezi magazinul online pentru a creste vanzarile?

e-commerce

Piata de retail online este in plina dezvoltare, iar din ce in ce mai multi clienti aleg sa-si achizitioneze produse din magazinele virtuale. In tari precum Marea Britanie, Suedia, Franta si Olanda, cumparaturile facute online au inregistrat o crestere de peste 18%.

Asa ca, in cazul in care va doriti sa intrati intr-o astfel de afacere in Romania, ar trebui sa va ganditi la modalitati in care puteti atrage cat mai multi cumparatori, dar si la cum ati putea imbunatati experienta utilizatorului pe site, astfel incat acesta sa-si cumpere un produs, nu doar sa intre pe site ca simplu vizitator. Mai jos veti putea citi cateva sugestii legate de cum ati putea sa va optimizati magazinului online pentru a avea cat mai multi cumparatori.

  1. Un business online competitiv se bazeaza pe o cercetare de piata solida, cu produse pentru care exista un interes in crestere, dar si pe o investitie initiala pe masura: inainte de a realiza site-ul propriu-zis, o cercetare de piata amanuntita va va da o idee despre ce produse ar fi de interes, astfel incat magazinul online sa poata avea o rata de crestere mai mare. In prezent, consultantii in business considera zona de health&sport ca avand cel mai mare potential de dezvolare.
  2. Vanzarile se pot imbunatati semnificativ prin comunicarea integrata cross-channel. Desi site-ul este pilonul central in vanzari, optimizarea conversiilor (conversion funnel), traseul pe care un utilizator il parcurge pentru a se transforma din vizitator in cumparator, se poate face si prin celelalte canale de comunicare folosite de catre clienti (retele sociale, bloguri, forumuri etc.). Astfel, prin intermediul comunicarii cross-channel puteti obtine rezultate mai bune in vanzari. De asemenea, trebuie mentionat ca acest proces de optimizare a funnel-ului de vanzari ar trebui sa fie unul constant pentru ca businessul sa devina unul cu adevarat profitabil.
  3. Numarul de pasi de la intrarea pe site pana la plasarea comenzii ar trebui sa fie cat mai mic. Un alt „pont” pentru a va creste vanzarile magazinului online este legat de diminuarea numarului maxim de pasi pe care clientul ar trebui sa ii parcurga de la accesarea site-ului si pana la plata comenzii. Cu cat un viitor cumparator va executa mai putini pasi pentru cumpararea produsului, cu atat mai bine. In functie de dimensiunile magazinului (numarul de produse vandute pe site), un client poate parcurge intre 2 si 5 pasi pentru cumpararea unui produs. De exemplu, pentru un magazin care vinde 300 de produse online, 2 sau 3 pasi ar trebui sa fie suficienti pentru ca potentialul client sa poata plasa o comanda. In schimb, la un magazin de dimensiuni mai mari, va fi nevoie de mai multi astfel de pasi pentru a cumpara un produs. De asemenea, cu cat datele personale necesare pentru comanda sunt mai putine, cu atat procesul de cumparare va fi mai rapid.
  4. Link-urile care trimit catre magazinul online ar trebui sa fie calitative si nu foarte multe. Altfel, riscati ca spamul prin link-uri construite artificial sa va aduca penalizari din partea Google, prin pierderea traficului din Google, asta insemnand peste 50% din traficul site-ului.

Optimizarea vanzarilor ar trebui sa fie o activitate permanenta intr-un magazin online. Dezvoltarea initiala a platformei de vanzari este un pas important, insa pentru ca un magazin online sa devina o afacere profitabila, ar trebui sa investiti constant in imbunatatirea traficului si in optimizarea funnel-ului de vanzari.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION