ScoaladeAntreprenoriat

Cum obtii castiguri online prin marketing afiliat?

marketing afiliat

Marketingul afiliat este una dintre caile prin care cei care detin bloguri, site-uri sau un profil urmarit pe retele de socializare isi pot rotunji veniturile. În cadrul acestei forme de marketing, un comerciant, advertiser-ul, isi recompenseaza afiliatii (publisheri) pentru fiecare actiune efectuata pe site-ul sau. Din pacate, desi este cea mai populara metoda de a face bani cu site-urile personale din SUA si Europa, marketingul afiliat nu este foarte folosit la noi in tara.

Aceasta strategie va poate fi si voua de folos in cazul in care administrati un blog, putand sa va aduca un venit considerabil, mai ales atunci cand sunteti la inceput si nu aveti un brand personal foarte bine conturat. Practic, prin intermediul blogului, puteti promova serviciile sau produsele unui producator, iar pentru fiecare vanzare sau actiune realizata (inscriere la newsletter, download brosura, plata cu cardul, etc.), acesta va plateste un comision.

Inainte de a va face strategia pe care o puteti folosi pe blogurile personale, trebuie sa tineti cont de faptul ca exista mai multe forme de marketing afiliat: cost-per-sale (CPS): este cea mai raspandita forma de afiliere, iar producatorul va plati un comision atunci cand veti aduce un nou client sau veti genera o vanzare; cost-per-action (CPA): aici, producatorul va plati un comision atunci cand trimiteti vizitatori pe pagina lui si acestia efectueaza o anumita actiune (downloadeaza o oferta sau se aboneaza la newsletter, etc). Pentru producatori, acest model de marketing afiliat nu este foarte eficient, de vreme ce nu vor fi siguri daca vizitatorul va face sau nu o achizitie; cost-per-click (CPC): prin utilizarea acestui model, ca afiliat, veti fi platit in functie de numarul de click-uri trimise catre site-ul producatorului; modelul multi-tier: va asigura, ca afiliati, castiguri nu numai din vanzari directe, dar si de la alti afiliati care au intrat pe site-ul producatorului la recomandarea voastra.

Oricare dintre aceste 4 forme ati alege, procesul pentru a deveni un affiliate marketer ’’cu acte in regula’’ implica urmatoarele etape:

  1. Inscrierea intr-un program de afiliere, in functie de nisa si produsele pe care doriti sa le promovati.
  2. Dupa ce v-ati inscris in acest program, veti primi un URL unic pe care sa il folositi atunci cand promovati produsele sau serviciile din programul respectiv. URL-ul permite unei aplicatii de management sa va identifice ca afiliat, atunci cand un vizitator ajunge pe site-ul produsului trimis de voi. In cazul in care clientul cumpara acel produs, comisionul corespunzator va fi adaugat in contul de afiliat. Cat priveste valoarea comisionului, acesta variaza undeva intre 2% si chiar 50%, in functie de forma de afiliere pe care o folositi.
  3. De asemenea, aplicatiile de afiliere stocheaza cookie-uri in browserele Daca acestia nu cumpara de la prima vizita, dar cumpara un produs dupa un timp, afiliatului i se va acorda comisionul. Aceste cookie-uri raman active intre 24 de ore si 3 luni.

Mai multe despre sistemul de marketing afiliat si cat se poate obtine din aceasta activitate puteti gasi aici si aici.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION