ScoaladeAntreprenoriat

Cum sa iti motivezi angajatii? Despre importanta gesturilor marunte

motivatie

Poate ca primul lucru care iti vine in minte atunci cand vine vorba despre ce trebuie sa faci pentru a-ti motiva angajatii este oferirea unui salariu mai mare. In cazul acesta, vei fi surprins sa afli ca nu toti angajatii sunt motivati de o posibila crestere a veniturilor, numarul lor fiind chiar destul de redus.

Te intrebi cum iti poti motiva salariatii? Ei bine, unele persoane sunt motivate daca le oferi zile libere in cazul in care au lucrate ore suplimentare, altii doresc sa aiba un program flexibil si sa vina la birou mai tarziu sau mai devreme, dar cei mai multi doresc ca munca lor sa fie recunoscuta mai ales atunci cand au un rezultat pozitiv. Nu iti poti imagina cat de mult conteaza pentru un angajat ca, dupa o saptamana grea de munca, sa mergi la el si sa ii spui: „iti multumesc, stiu cat ai lucrat in aceste zile si sa stii ca apreciez”.

Banii in niciun caz nu pot lua locul unui astfel de sentiment. Mai mult, exista studii care spun ca salariul conteaza pana la un anumit punct, cel de satisfacere a nevoilor de baza, dupa aceea fiecare doreste sa primeasca apreciere la locul de munca. Lauda care vine de la sef merge mult mai departe decat ai crede. Lauda fiecare imbunatatire pe care o vezi la membrii echipei, oferind laude chiar in fata altor colegi.

Abilitatea de a motiva angajatii este una dintre cele mai importante indemanari pe care un antreprenor le poate dobandi. Daca stii ca nu ai aceste abilitati, angajeaza un CEO care poate rezolva aceasta problema. Intr-adevar, este o problema, deoarece oamenii sunt, de multe ori, cea mai importanta resursa pe care o firma o poate avea. Si daca acestia nu se simt in largul lor la servici si nu isi fac treaba bine, responsabil, atunci compania va avea de suferit.

Iata alte modalitati prin care poti sa iti motivezi angajatii:

Ofera impresia ca ideile tale sunt ale lor. Oamenii urasc sa li se spuna ce sa faca. In loc sa le spui ce au de facut, cere-le intr-un mod in care sa creada ca ei au venit cu ideea.

Nu critica. Sa critici este cel mai usor lucru pe care il poti face atunci cand nu esti multumit de un angajat. Dar critica are urmari nu tocmai bune pentru cel care o primeste: ii scade moralul, devine demotivat, oboseste repede etc. Nimanui nu ii place sa fie criticat sau sa auda ca a gresit. Trebuie sa incerci o abordare indirecta, de genul: A fost aceasta cea mai buna decizie pe care o puteai lua? Ai alte idei privind modul de a rezolva aceasta problema?

Ofera laude. Evidenteaza punctele forte ale celor mai buni oameni din echipa ta si da-i ca exemplu pentru ceilalti. Le vei seta reputatia la un nivel inalt si astfel ei isi vor dori sa se mentina la acest nivel.

Surprinde-ti angajatii. Cine nu vrea sa fie surpins placut, mai ales la servici? Spre exemplu, de ce nu incerci sa il inviti la masa de pranz pe cel mai bun angajat de saptamana trecuta? Poate sa fie un coordonator, un angajat aflat pe o functie normala sau, de ce nu, daca a facut treaba buna, noul angajat care a sosit in firma abia acum 2 luni.

Ofera recunoastere si recompense mici. Cum ar fi ca atunci cand pleci in concediul de vara cu familia sa vina seful la tine si sa iti spuna: Andrei, anul acesta ai avut rezultate foarte bune si asta s-a vazut si in conturile firmei. Stim ca urmeaza sa pleci cu familia in Grecia pentru 10 zile si de aceea vrem sa iti platim noi serviciul de inchiriere a masinii pentru aceasta perioada, sa poti vedea cat mai multe locuri frumoase, sa iti incarci bateriile si sa te intorci la munca cu multe povesti minunate.

In timpul anului, incearca sa oferi premii neobisnuite, cum ar fi o cina sau servicii spa.

Incearca sa te identifici ca o firma cool. Cine nu ar vrea sa se angajeze la Google? Pe langa salariul foarte bun, acolo poti juca biliard si tenis de masa in timpul programului. Dar de ce permit cei de la Google toate acestea? Pentru ca angajatii sa fie relaxati si sa se se formeze o echipa. Acestia au inteles cate beneficii pot aduce angajatii daca vin de placere la munca si se simt bine in acest colectiv.

Asadar, poti tine o petrecere la fiecare 3 luni, sa ai o asa numita „happy hour” in fiecare saptamana, iar in zilele de vara poti incerca un picnic cu toata echipa. Ideea este sa nu astepti pana vin sarbatorile sau sfarsitul anului pentru a face o activitate de societate. Organizeaza evenimente in timpul anului pentru a le reaminti ca sunteti toti o echipa.

Impartaseste cu angajatii momentele bune si rele. Atunci cand firma o duce bine, sarbatoreste. Astfel, toata lumea stie ca esti multumit si recunoscator fata de munca pe care au depus-o. In schimb, daca organizatia nu o duce tocmai bine, spune-le angajatilor si incercati sa gasiti impreuna o solutie. Astfel vei afla pe cine te poti baza cu adevarat si puteti porni impreuna la „razboi”. Fii sincer si transparent.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION