ScoaladeAntreprenoriat

Cum ar trebui sa arate pagina de Facebook a afacerii tale?

Facebook

Daca nu ai facut asta pana acum, poate parea extrem de simplu sa te ocupi de pagina de Facebook a business-ului tau. In realitate, insa, ai nevoie de anumite cunostinte specifice si de bune abilitati de comunicare pentru a deveni cat de cat vizibil pe retelele sociale. Iata o lista cu cerinte minime care, daca sunt indeplinite, iti vor asigura un start pozitiv in ”relatia” dintre afacerea ta si potentialii clienti de pe Facebook.

Alege cu grija poza de profil si poza de coperta

Poza de profil trebuie sa fie o imagine cu logoul firmei sau o imagine cu tine, daca esti singurul fondator al afacerii si vrei ca numele tau sa fie promovat impreuna cu aceasta. Daca vrei ca poza de profil sa fie clara, modifica imaginea astfel incat sa aiba dimensiunile 180×180 pixeli.

Dimensiunile pozei de coperta trebuie sa fie ceva mai mari, de 851×315 pixeli, asa ca ai grija sa alegi o imagine foarte clara. Daca nu esti cel mai priceput la dimensionarea pozelor, poti accesa linkul acesta, care iti ofera un template perfect dimensionat pentru Facebook si unde trebuie doar sa introduci imaginea ta. Este bine ca poza de coperta sa includa foarte putin text (sau chiar deloc), sa nu aiba elemente importante in partea din stanga-jos (se pot suprapune cu poza de profil) si sa aiba culori din aceeasi gama cu poza de profil.

O idee interesanta si foarte folosita in prezent este integrarea pozei de profil in cea de coperta, folosind un element de continuitate intre ele.

Optimizeaza descrierile pozelor de profil si de coperta

Daca ai un site al firmei, un blog sau daca folosesti si alte retele sociale, include linkul in descrierile pozelor de profil si de coperta. Cineva care da click pe aceste poze dovedeste un oarecare interes pentru afacerea ta, prin urmare s-ar putea sa-si doreasca sa afle mai multe informatii, direct de pe site-ul tau.

Adauga un buton CTA la poza de coperta

La finele anului 2014, Facebook a facut posibila adaugarea, langa butonul Like, a unui nou buton (CTA), care este extrem de util pentru business-uri. Acesta poate fi de tipul „Contacteaza-ne”, „Cumpara acum”, „Foloseste aplicatia”, „Rezerva acum” si este folositor pentru ca ii indeamna pe utilizatori sa ia initiativa. Pentru a crea acest buton, trebuie doar sa dai click pe butonul „Call to action”, sa alegi tipul de buton si sa adaugi linkul care vrei sa fie accesat prin el.

Completeaza corect sectiunea „Despre”

Primul lucru pe care il va face un utilizator de pe Facebook interesat de afacerea ta va fi sa viziteze sectiunea „Despre” a paginii. Incearca sa nu incluzi informatii redundante, ci sa realizezi o descriere cat mai scurta si clara a business-ului tau. Vei vedea ca in sectiunea „Despre” poti scrie o descriere lunga si una scurta. De regula, descrierea scurta este de o propozitie (ea apare in stanga paginii principale, sub poza de profil), iar cea lunga nu trebuie sa plictiseasca.

Foloseste optiunea „Pin to top”

Aceasta optiune face ca o postare (aleasa de tine) sa apara prima pe pagina ta de Facebook timp de o saptamana, chiar daca intre timp postezi si alte lucruri. Pentru a utiliza aceasta optiune, selecteaza butonul „Edit” si apoi „Pin to top”.

Toate aceste sugestii stau la baza conceperii unei pagini prietenoase de Facebook, care asigura o prima impresie pozitiva, insa este bine sa nu te opresti aici, ci sa-ti propui sa faci saltul de la o simpla pagina de prezentare la o pagina cu adevarat vizibila.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION