ScoaladeAntreprenoriat

Ce sa nu faci daca vrei sa ai succes in afaceri?

succes

Ti-a venit acea idee de afaceri pe care o crezi de succes, te-ai lovit de greutatile deschiderii unei afaceri dar ai depus tot efortul pentru ca visul tau sa devina realitate. De fapt, abia acum incepe greul. In afaceri nu exista un model standard de urmat pentru a avea succes, dar iti putem da cateva sugestii de greseli pe care ar fi bine sa le eviti. Chiar daca multi dintre noi invata cel mai bine atunci cand gresesc chiar ei, astfel vei stii ca data viitoare nu este bine sa procedezi la fel, pentru a nu irosi timp si bani.

Incearca sa ai un om de vanzari bun

In primul rand trebuie sa iti vinzi produsul. Chiar daca ai cel mai bun personal si produci lucruri de calitate, nimeni nu le va putea cumpara si nimeni nu va afla de ele daca nu ai o persoana care sa se ocupe de vanzari. Si este de preferat ca acea persoana sa stie ce face.

Pana sa iti faci reclama de tipul „mouth to mouth” trebuie sa ai clienti, iar pe acestia ii poate aduce un agent de vanzari bun. Daca nu, degeaba ai cel mai bun produs de pe piata, pentru ca prea putine persoane vor sti despre el si nu vei mai putea face fata cheltuielilor.

Fii in pas cu noutatile din domeniu

Sa spunem ca atunci cand ai inceput aceasta afacere ai pornit la drum cu niste idealuri. Este bine, dar uneori piata se schimba si trebuie sa te schimbi si tu. Daca business-ul tau este in mediul online, cu atat mai mult, deoarece aici trebuie sa fii mereu in pas cu ultimele tendinte.

Daca firma ta nici nu da faliment, dar nici nu ai succes si speri ca incetul cu incetul va merge mai bine, s-ar putea sa te inseli. Trebuie sa schimbi ceva si sa cauti solutii pentru a deveni competitiv. Nu uita de ce ai intrat in afaceri: ca sa faci bani.

Fii diferit

Fa tot posibilul ca ceea ce faci in cadrul firmei si ce oferi clientilor sa fie ceva diferit fata de concurenta. Nu pune accentul pe pret sau calitate pentru ca toti se gandesc la asta si fiecare zice ca ofera produse de calitate la un pret mic. Incearca sa aduci ceva nou in industrie. Spre exemplu, poti sa oferi produse destinate 100% unui anumit gen de oameni, sa ambalezi produsele intr-un mod diferit, etc. Orice lucru care sa te scoata in evidenta.

Cunoaste-ti publicul tinta

Acest lucru trebuia sa il stii inca de cand ai lucrat la planul de afaceri. Daca nu il cunosti, este timpul sa faci o cercetare de piata. Afla informatii despre varsta, domiciliu, salariu etc. Trebuie sa stii ca nu toata lumea poate beneficia de produsul pe care il oferi si trebuie sa stii exact persoanele carora i se adreseaza. Astfel poti economisi bani pe marketing si poti fi mai eficient. Toate materialele de promovare, toate eforturile, tot contentul pe care-l creezi in jurul produsului trebuie sa se plieze pe acest public tinta.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION