ScoaladeAntreprenoriat

Care sunt cele mai importante abilitati in vanzari?

vanzari

Atat timp cat nu finalizezi vanzarea, nu conteaza daca ai cel mai bun produs de pe piata, daca folosesti inteligent marketingul sau daca esti politicos si stii sa te porti cu oamenii. Rezultatul pentru firma va fi acelasi: pierdere de timp si energie. Iata cateva sfaturi care, credem noi, te pot ajuta pe viitor.

  1. Seteaza un obiectiv pentru fiecare intalnire

Pentru fiecare intalnire trebuie sa ai un obiectiv pe care sa il indeplinesti. Iata cateva exemple:

  • astazi voi primi o lista cu factorii de decizie cheie
  • astazi voi obtine o descriere de lucru a problemei clientului
  • astazi voi cere informatii despre afacerea clientului

Pentru a fi bun in vanzari trebuie sa fii o persoana disciplinata, hotarata, sa nu ai obiective vagi. In afaceri, neclaritatea este inamicul numarul unu.

  1. Verifica in ce stadiu se afla clientul

Cauta sa obtii feedback de la potentialii clienti despre momentul oportun pentru a incheia tranzactia. In timpul convorbirii, atunci cand crezi ca este timpul, pune intrebari astfel incat sa afli starea de spirit a clientului fata de procesul de vanzare.

Iata cateva exemple de intrebari:

  • cum ti se pare?
  • cum merge?
  • ce crezi despre…?
  1. Comporta-te ca un profesionist
  • fii prompt: daca simti ca acum este momentul potrivit sa finalizezi tranzactia, nu mai astepta
  • fii perseverent: daca ai realizat ca ai un produs care este necesar clientului, vorbeste cu el pana il faci sa-si dea seama ca intr-adevar are nevoie de serviciul tau
  • imbunatateste-ti in mod constant abilitatile in ceea ce priveste dialogul si intrebarile
  1. Fii motivat

Nu in ultimul rand, trebuie sa fii motivat si sa iti doresti sa ai succes. De fapt, pentru a reusi trebuie sa fii foarte motivat. Acea „sete” de rezultate si de performanta ar trebui sa fie prezenta in toti cei care isi doresc sa performeze, incepand de la sportivi si terminand cu manageri de succes.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION