ScoaladeAntreprenoriat

Care sunt avantajele unui parteneriat in business?

parteneriat

Ai o idee de afaceri in care crezi cu adevarat, esti pregatit sa iti asumi riscurile deschiderii unei companii, dar nu ai bani suficienti pentru a o deschide? Sau poate ca deja ai o afacere si nu esti multumit de cifra de afaceri? Atunci ar trebui sa iti cauti un partener.

Sa presupunem ca esti o firma care importa un produs X si, chiar daca esti unic importator, ai probleme cu distributia si nu iti permiti sa acoperi o arie mai larga, iar asta se poate vedea in cifra ta de afaceri. Deoarece esti o firma mica, nu iti poti permite sa angajezi foarte multe persoane in departamentul de vanzari. Deci, ce poti face pentru a-ti dezvolta compania?

O varianta ar fi sa semnezi un contract cu o companie mai mare care iti poate distribui in toata tara produsele, astfel incat sa creezi un parteneriat. Imediat ar trebui sa se vada si rezultatele, iar cifra de afaceri sa creasca constant. Alte persoane vor auzi de numele firmei tale, iar clientii mari vor incepe sa te contacteze.

Ce inseamna o alianta strategica?

O alianta strategica (parteneriat) reprezinta un acord intre doua companii prin care cele doua firme incearca sa realizeze impreuna un obiectiv pe care altfel nu l-ar putea atinge, fiecare punandu-si la dispozitie resursele (financiare, umane, experienta, retelele de distributie).

De obicei, parteneriatul apare atunci cand o firma nu are forta necesara de a raspunde imediat unei nevoi. Daca parteneriatul este bine pus la punct, avantajele sunt nenumarate: piete de desfacere, reduci termenele de livrare, acces la tehnologie de varf, evitarea achizitiilor costisitoare, publicitate necostisitoare.

Atentie atunci cand semnati contractul! Sunt cateva lucruri care trebuie stabilite clar inca de la inceput, altfel exista riscul sa va alegeti cu o alianta paguboasa mai ales daca sunteti o companie mica (este posibil ca firma mare sa doreasca sa va inghita).

Tipurile de alianta strategica 

– alianta cu un liderul din domeniu sau o firma mai mare

– alianta cu cel mai important client

– alianta cu o firma concurenta

– alianta cu un ONG

Alianta cu un client important va poate aduce numai beneficii. Acesta va permite sa va lansati in cautare de noi clienti. Alianta poate sa includa facilitati exclusive pe care i le acordati acestuia, cum ar fi reduceri suplimentare in cazul in care cumpara cantitati mai mari, prioritate in onorarea comenzilor si altele.

Va puteti limita si numai la marketing si publicitate. Parteneriatele cu ONG-uri sau asociatii profesionale va pot face publicitate pe un sector de public la care ajungeti cu greu prin alte mijloace.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION