ScoaladeAntreprenoriat

Aspecte legislative utile despre infiintarea unui magazin online

e-commerce

Din ce in ce mai multi romani sunt atrasi de ideea de a-si deschide un magazin online, in special in perioada sarbatorilor, cand numarul comenzilor online creste exponential. Daca te numeri printre acestia si esti hotarat sa infiintezi aceasta afacere, ti-am pregatit cateva informatii utile cu privire la pasii de urmat si la aspectele legislative pe care trebuie sa le ai in calcul.

  1. Stabilirea obiectului de activitate

Dupa ce stabilesti forma de organizare societara care va ingloba magazinul online, trebuie sa acorzi mare atentie stabilirii obiectului de activitate. Acesta trebuie sa fie autorizat, iar codul CAEN corespunzator sa fie indicat corect. In caz contrar, risti sa fii sanctionat sau sa-ti fie confiscate toate veniturile care provin din activitatea comerciala desfasurata. Legea care se ocupa de acest aspect este Legea nr. 12/1990, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 121 din 18 februarie 2014.

  1. Alegerea numelui domeniului web

Alegerea numelui corect presupune multa imaginatie, gandire creativa si capacitatea de a intui dorintele consumatorilor. Cu toate acestea, partea cea mai importanta a procesului este cercetarea amanuntita pentru a te asigura ca numele ales de tine nu incalca dreptul la marca al altcuiva. Cu alte cuvinte, daca oricine altcineva de oriunde din lume a obtinut deja drepturi de marca asupra numelui pe care l-ai ales, acesta poate initia o procedura juridica prin care sa vi-l ia, pe motiv de cybersquating.

  1. Politica de confidentialitate

Pagina ta web trebuie neaparat sa aiba o politica de confidentialitate, prin care declari cum vei folosi datele personale (nume, adresa, telefon, email etc.) pe care clientii le furnizeaza. In Romania, conform Legii privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice nr. 506/2004, exista anumite obligatii legale pe care trebuie sa le respecti, precum si o serie de notificari pe care trebuie sa le realizezi, referitor la datele primite de la clienti.

  1. Contractul electronic de vanzare-cumparare

Desi comercializezi produse online, contractul de vanzare-cumparare este la fel de important ca un contract fizic, numai ca se va face in format electronic. Asadar, nu pierde din vedere faptul ca, dupa fiecare achizitie, trebuie sa ai si un contract corespunzator acesteia.

  1. SPAM-urile, o practica de evitat

Este interzis prin lege sa efectuezi comunicari comerciale prin intermediul email-urilor, daca destinatarul nu si-a dat acordul in prealabil. Asadar, daca vrei sa trimiti oferte si informatii despre produsele tale prin newsletter, gaseste o modalitate prin care sa-i intrebi pe clientii tai daca sunt de acord sa fie tinuti la curent. Ar putea fi vorba de un buton „call to action” sau de posibilitatea de a-si scrie adresa de email intr-o sectiune speciala a site-ului.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION