ScoaladeAntreprenoriat

8 sfaturi pentru o intalnire de afaceri reusita

intalnire de afaceri

Diferenta dintre o intalnire de afaceri reusita si una esuata este adesea data de modul in care pregatim intalnirea. De aceea este foarte important sa stii cum sa te imbraci, sa pregatesti agenda si sa lasi impresia ca esti stapan pe situatie.

Iata mai jos 8 sfaturi pentru a avea o intalnire reusita:

  1. Fa-ti temele

Invata tot ce poti despre client. In ziua de azi gasesti pe internet tot felul de informatii, deci nu ar trebui sa-ti faci probleme din aceasta cauza.

  1. Stabileste o agenda

Aceasta ar trebui sa contina 5 – 7 intrebari care sa se concentreze pe nevoile clientului. De asemenea, este bine sa lasi un spatiu intre intrebari pentru a putea fi trecute notite.

  1. Fa o prima impresie pozitiva

Prima impresie conteaza enorm si este obligatoriu ca aceasta sa fie una pozitiva, altfel ai sansa sa nu va mai revedeti niciodata. Incepe prin a-i multumi clientului pentru timpul pe care ti-l ofera si spune-i ca tu intelegi cat de ocupat este.

  1. Ai grija sa nu il coplesesti pe client cu prea multe informatii

Un client obisnuit poate asculta numai trei propozitii pana sa i se para prea mult. Daca ii oferi mai multe informatii din prima, acesta nu va mai fi atent si va trece peste ce spui tu, fiind cu gandul in alta parte. Este necesar sa incerci sa il implici in convorbire, nu sa vorbesti numai tu.

  1. Implica-i pe toti in conversatie

Nu incerca sa vorbesti numai cu seful sau cu persoana care are putere de decizie. Daca in camera se afla si alti oameni intra in contact si cu ei pentru ca in final, daca veti colabora, va trebui sa iei legatura si cu acestia. Asigura-te ca ai vorbit si ca ai avut contact vizual cu fiecare persoana din incapere.

  1. Nu critica niciodata un concurent

In cazul in care clientul vorbeste despre un concurent, cel mai bine este sa fii sincer si sa ii spui ce face el bine, apoi arata-i clientului de ce ar trebui ca acesta sa faca afaceri cu tine. Spune-i ce ai tu mai bun de oferit fata de concurenta – daca oferi si ceva unic este cu atat mai bine.

  1. Cum gasesti noi clienti?

Poti gasi clienti cu ajutorul internetului, reclamelor TV, a celor stradale sau a anunturilor. Este bine sa retii ca regula de aur in vanzari este sa vinzi produsul catre clientii tai asa cum ti-ai dori sa iti fie vandut tie.

  1. Limiteaza numarul participantilor

Cu cat sunt mai multi participanti, cu atat este mai mare riscul de a le pieri acestora energia. Daca ai persoane care nu trebuie neaparat sa participe, spune-le cu diplomatie ca neparticiparea le elibereaza agenda, avand astfel timp sa rezolve alte sarcini.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION