ScoaladeAntreprenoriat

Povestea unui om care a cumparat un brand cu 16.000 dolari si l-a vandut cu 43 milioane de dolari

ceasuri

Pentru a cunoaste intreaga poveste trebuie sa ne intoarcem in timp cu peste 40 de ani, mai exact la inceputul anilor 1970. Este posibil ca numele de Jean-Claude Biver sa nu vi se para cunoscut, dar trebuie stiut ca aceasta persoana se afla in spatele succesului brandurilor de ceasuri OMEGA si Blancpain. Dupa o cariera de 40 de ani in acest domeniu, a devenit chiar obiect de studiu la Harvard.

Jean-Claude Biver si-a inceput cariera la firma Audemars Piquet ca om de vanzari, iar in anul 1982 a decis sa cumpere numele Blancpain, o companie de ceasuri care daduse faliment in 1961. Chiar daca, la acel moment, industria de ceasuri din Elvetia se afla in declin de 15 ani, Jean-Claude Biver a decis sa riste.

A crezut in brandul Blancpain deoarece se spunea despre el ca este cel mai vechi producator de ceasuri elvetiene si pentru ca ratase revolutia tehnologica a ceasurilor cu baterie. Chiar daca ceasurile cu componente electronice erau la moda in acea vreme, a stiut ca poate sa se diferentieze de concurenta si sa profite de aceasta nisa, aceea a ceasurilor „traditionale”.

A avut si un slogan interesant si inspirat: „Din 1735 nu a existat niciun ceas Blancpain cu quartz. Si nu va mai exista vreodata”.

Acest lucru i-a adus un profit urias. Daca la inceput a investit impreuna cu un prieten numai 16.000 de dolari, dupa ce a revitalizat Blancpain, compania i-a adus o suma de aproape 2.700 de ori mai mare decat cea investita la inceput, mai exact 43 de milioane de dolari.

Datorita experientei de la Blancpain, Biver intra in grupul Swatch (noul proprietar Blancpain) si creste vanzarile OMEGA de la 350 de milioane de dolari la 900 de milioane de dolari.

Biver a fost cel care a avut ideea de a plasa ceasurile OMEGA la incheietura celui mai cunoscut agent secret din toate timpurile, James Bond. Succesul a fost rasunator si nu s-a lasat asteptat.

Dupa Swatch, a urmat brandul Hublot. Pornind de la ideea ca oamenii isi doresc exclusivitate si numai ceea ce nu pot avea, a restrictionat productia intr-un moment in care cererea la nivel global era pe val. Rezultatul? Intre 2004 si 2007, vanzarile de ceasuri Hublot au crescut de aproape 5 ori.

In prezent, Jean-Claude Biver este la conducerea brandului TAG Heuer, intr-un moment foarte delicat, asociat de multi cu anii 1980: introducerea smartwatch-urilor. Acesta a declarat ca smartwatch-ul este foarte interesant din punct de vedere strategic in contextul in care va putea fi cucerit un nou tip de client, care se bucura de tehnologie. Ca urmare, TAG Heuer urmeaza sa isi uneasca puterile cu Google si Intel, totul pentru a aduce pe piata un ceas inteligent care sa rivalizeze cu cele facute de Apple.

In final, se spune despre acest antreprenor ca a salvat industria elvetiana de ceasuri in 1980, care a fost la un pas sa intre in colaps din cauza aparitiei ceasurilor japoneze cu baterie.

About the author

Acest site dedicat oamenilor intreprinzatori a aparut din pasiune pentru antreprenoriat si cu ajutorul unui proiect european la care Asociatia Travel Focus a fost partener. Ne propunem ca inclusiv dupa finalizarea proiectului sa-l dezvoltam si sa il transformam intr-un portal de interes, cu informatii utile pentru oamenii de afaceri, dar mai ales pentru cei la inceput de drum, dornici sa se lanseze in afaceri.

Related

JOIN THE DISCUSSION